اندرکنش خاک و سازه ۴
پی منفرد ۴
پی های مرکب ۴
پی نواری ۴
پی های گسترده: mat foundation ۵
پی های عمیق ۵
شناسایی خاکها – تقسیم بندی خاکها ۵
خواص مکانیکی خاکها ۷
آزمایش های مختلف ۱۱
آزمایش SPT: ۱۵
حالت شکست برشی محلی local shear failure ۱۷
دلایل تعیین کننده نوع شکست ۱۸
معادله مقاومت فشاری خاک ۱۸
پی سه شنبه ۲۰/۷/۷۲ ۲۲
اثر آب در مورد بخش سوم معادله: ۲۳
مهندسی پی ۳۶
نشست پی: Foundation Settlement ۳۶
طراحی پی منفرد spread feeting design ch.8 ۴۹
پی نواری برای دیوار: ۵۲
پوشش بتن در پی: ۵۵
db قطر آرماتور ۵۶
۵٫ کنترل فشار (لهیدگی) در محل بتون به پی: ۵۶
فشارهای جانبی برای خاکهای چسبنده: ۷۹
دیوارهای حائل: Retaining walls ۸۷
دیوارهای وزنی: ۸۷
دیوارهای طره ای ۸۷
بررسی پایداری دیوارهای حائل: ۸۹
ضریب اطمینان در برابر لغزش: ۸۹
؟ فشار در پی دیوار: ۹۰
گسترش تنش در زیر پی ۹۴
مهندس پی ۹۴
پلان پی های فلزی ۹۴
پی مهار شده Braced sheat piles ۹۵
روش کلاسیک ( دقیق) ۹۵
سپرها فلزی در خاکها چسبنده: ۹۹
روش ساده خاکهای چسبنده: ۱۰۰
با توجه به این وضعیت حرارتی هوای شب و روز ماهانه هر منطقه وبا در نظر گرفتن نوسان ماهانه دما، گروه رطوبتی و میزان بارندگی، پیشنهاداتی جهت هماهنگ سازی ساختمانی و شرایط اقلیمی آن منطقه ارائه نموده که برای منطقه مورد نظر به شرح زیر خلاصه گردیده است:
الف) ساختمان بهتر است در جهت محور شرقی و غربی گسترش یابد.
ب) طرح هایی با فضاهای فشرده و متراکم برای منطقه مناسب است.
ج) ایجاد جریان هوا در فضاهای داخلی ضرورت ندارد.
د) دیوارهای خارجی و داخلی و سقف ها بهتر است از مصالح سنگین پیش بینی شود.
ه) پیش بینی فضاهای خارجی برای استفاده در شبهای تابستان مفید است.
و) بازشوهای نماهای شمالی و جنوبی می توانند حدود ۱۰ تا ۲۵% مساحت تابش آفتار آن باشند.
فهرست :
- مقدمه
- ساخت ستونها
- اجرای فونداسیون
- ساخت سقف
- آرشیونقشه ها
- آرشیو عکس
مقدمه
گزارشکار کار آموزی :
کارگاه شماره ۳ در حرم مطهر بست حـر عامـــلی قرارداشت درسه روز اول کارآموزی به شکل آشنایی با محیط کارگــاه و دیگر عوامل سپری شد.
کارگاه از چند بخش تشکیل شده است. دفتر سرپرستی محل اجرای عملیات در بلوک AوB انبار آماتور – کارگاه آرماتوربندب و قالب بندی محل این بخش ها از هم جدا بوده و همگی در اطراف محل اجرای عملیات واقع است.
هدف کارگاه ساخت زیر زمینی است در زیر سطح همکف حرم که با شرح زیر اجرا می شود:
اجرای ستونهای اصلی و فرعی :
اجرای تیرهای اصلی و فرعی ساخت سقف و سپس اجرای دیوار قوسی بین و سپس ستونهاخاکبرداری پس از اتمام کار از قسمت پایین به این شکل پروژهدنبال می شود البته در مواقعی نیاز به تغییر در روند انجام پروژه شد.
فهرست مطالب
۱- مقدمه ۱
۲-۱ بهبود خواص قیر با اضافه کردن پلیمر ۳
۲-۲ مواردی از کاربرد آسفالت پلیمری ۵
۲-۳ مشکلات استفاده از قیر پلیمری ۷
۳ – استفاده از پلیمرها در تسلیح آسفالت ۸
۳-۱ چگونه مشهای انعطاف پذیر از ترک خوردن آسفالت جلوگیری میکنند؟ ۹
۳-۲ مشخصات فیزیکی مشهای تسیلح ۱۰
۳-۳- موارد استفاده ۱۱
۳-۴ نحوه استفاده از مشهای تسلیح ۱۲
۴- نتیجه گیری ۱۲
مراجع ۱۳
ژوتکستایل ۱۴
۱- مقدمه ۱۴
۲- کاربرد ژئوتکستایلها در جداسازی لایه های خاک (separation) ۱۷
۳- کاربرد ژئوتکستایلها در تسلیح خاک ۱۸
۳-۱ تسلیح دیوارهای حائل به وسیله ژئوتکستایل ۱۹
۳-۲ پایداری شیروانیهای خاکی توسط ژئوتکستایل ۲۲
۳-۳- تسیلح جاده ها به وسیله ژئوتکستایل ۲۴
۳-۴ افزایش شیب مجاز شیروانیها ۲۵
۳-۵ پایداری شیروانیهای خاکی بوسیله ژئوتکستایل ۲۶
۴- کاربرد ژئوتکستایلها به عنوان فیلتر ۲۷
۵- کاربرد به عنوان قالب انعطاف پذیر ۲۸
۶- کاربرد ژئوتکستایلها به عنوان زهکشی ۳۱
۱- مقدمه
امروزه صنعت راهسازی یکی از مهمترین شاخه های مهندسی میباشد که به سرعت در حال رشد است. گسترش سریع شبکه راهها، افزایش ترافیک و بار محوری ناشی از آن، همچنین افزایش تقاضا برای بهبود کیفیت خدمات، سبب تلاش بیشتر مهندسان به منظور بالا بردن کیفیت راهها و نگهداری آنها گشته است.
تا اوایل قرن بیستم جاده ها عمدتا خاکی بودند و راههای داخل شهری سنگفرش میشدند، امروزه، با پیشرفت تکنولوژی به روسازی راه بسیار اهمیت داده میشود.
در این میان مناسبترین ماده ای که برای روسازی راه به کار میرود، آسفالت است. زیرا از مواد دیگری ارزانتر است، در برابر تغییرات شرایط جوی پایدار میباشد، خاصیت ارتجاعی دارد، به فراوانی و در همه جا در دسترس است و میتوان آن را (با اصلاحات لازم) در هر آب و هوایی به کار برد.
تا چندین دهه قبل آسفالت به صورت معمول خود (مخلوطی از قیر و سنگدانه) به کار میرفت. ولی امروزه مهندسان بنا به دلایل زیر سعی در بهبود خواص آسفالت دارند:
آسفالت با مشکلاتی نظیر ترک خوردن، شیار شیار شدند (Rutting) فرسوده شده بر اثر نمکها، جمع شدن بر اثر گرما یا شکننده شدن بر اثر سرما و … روبروست.
توجه به ایمنی و راحتی جاده ها از مهمترین اصول راهسازی مدرن است. مثلا سطح جاده باید طوری باشد که اصطکاک لازم را ایجاد کرده از لیز خوردن اتومیبلها جلوگیری نماید. همچنین صدای ناهنجار ایجاد ننماید. یعنی دارای سطحی هموار باشد نیز از جمع شدن آب روی جاده جلوگیری شود.
طراحان و مهندسان در پی یافتن روشها و مواد مناسبی برای اصلاح آسفالت هستند. از جمله مهمترین موادی که تا کنون برای این منظور به کار رفته اند و نتایج بسیار رضایت بخشی به همراه داشته اند. پلیمرها میباشند.
در این مقاله سعی شده است به دو کاربرد عمده پلیمر در بهبود خواص آسفالت اشاره شود:
استفاده از پلیمر برای اصلح خواص قیر.
استفاده از شبکه های (Mesh) پلیمری برای تسلیح آسفالت.
استفاده از پلیمر برای اصلاح قیر PMB2
قیر به عنوان چسبنده ای ایده آل برای ساخت آسفالت به کار میرود. این ماده در دمای بالا مایع شده میتواند با سنگدانه ها مخلوط شود آنها را به هم بچسباند و تشکیل آسفالت دهد. در دمای معمول، قیر به صورت یک ماده ویسکو الاستیک عمل میکند به علاوه چسبندگی خوبی داشته، در برابر نفوذ آب مقاوم میباشد. با این همه، برخی از مشکلات راهها نظیر خرد شدن آسفالت بر اثر خستگی، ایجاد شیار بر روی آسفالت بر اثر افزایش بار محوری، روان شدن آسفالت در اثر گرما، کنده شدن و خرد شدن سنگدانه ها و … مربوط به قیر مصرفی میباشند. بنابراین شیمیدانها سعی زیادی در بهبود خواص قیر دارند.
یکی از راههای اصلاح یک ماده اضافه کردن مواد دیگر به آن میباشد مثل ساخت آلیاژهای گوناگون.
پلیمرها از اولین مواد اصلاح کننده ای بودند که برای افزودن به قیر پیشنهاد شدند زیرا:
منشا پلیمرها وقیر هر دو ماده خام واحدی میباشد (نفت). بنابراین ساختار اصلی آنها قابل مقایسه است.
با استفاده از فرآیندهای شیمیایی میتوان پلیمرهای جدید با خواص مطلوب تهیه کرد (تنوع).
پلیمرها موادی پایدار و قابل بازیافت هستند (توجیه اقتصادی).
اواسط دهه ۷۰ میلادی یک شرکت نفتی توانسته با اضافه کردن EVA3 ، به قیری با انعطاف پذیری بهتر دست یابد کمیبعد با کشف ۴SBS ها شیمیدانها توانستند خواص قیر را باز هم بهبود بخشند.
EVA ها پلاستیک۵ و SBS ها الاستومر۶ هستند، امروزه، برای اصلاح قیر از هر دو گروه EVA و SBS ها بهره گرفته میشود.
اولین آزمایش موفقیت آمیز PMB ها در اواخر دهه ۷۰ میلادی در جاده های انگلستان انجام شد.