لعاب ۱
-فریبها یا لعاب: ۱
مکانسیم تشکیل شیشه و فرمولاسیون ۲
مواد خام و تاثیر آن بر خصوصیات لعاب ۸
A سیلیس (وزن مولکولی ۶۰٫۱=sio2) ۸
B- انیدریدبوریک (وزن ملکولی ۶۹٫۶=B2O3) ۸
C- اکسید سرب (وزن مولکولی ۲۲۳٫۲=pbo) ۹
D- مواد قلیایی (وزن مولکولی ۹۴٫۲=K2O ۱۰
E – اکسید کلسیم (وزن مولکولی ۵۶٫۱=CaO) ۱۱
F- اکسید آلومینیوم (وزن مولکولی ۱۰۱٫۹۴=Al2O3 ) ۱۱
G- اکسید باریم (وزن مولکولی ۱۵۳٫۴=BaO) ۱۲
H-اکسید منیزیوم (وزن مولکولی ۴۰٫۳=Mgo) ۱۳
اکسید روی (وزن مولکولی ۸۱٫۴=ZnO) ۱۳
L- اکسید تیتانیم (وزن مولکولی ۸۰٫۱=TiO2) ۱۴
M – اکسید قلع- (وزن مولکولی ۱۵۰٫۷=SnO2) ۱۵
N- زیرکونیم ۱۵
انواع اصلی فریت ۱۷
فریتهای شفاف یا ترانسپارنت براق و ویسکوز (معمولا (فریت ترانسپارنت) نامیده میشود) ۱۷
فریتهای ترانسپارنت براق با قابلیت ذوب متوسط ۱۸
مواد کمک ذوب یا flux (سرب دار و بدون سرب) ۱۹
مواد کمک ذوب واکنش گر ۲۰
فریتها مات ۲۱
فریت دارای ترکیب رنگی ۲۲
لعابهای سفید براق ۲۳
لعابهای مات ۲۳
لعابهای مرمرین ۲۴
لعابهای موم مانند و براق ۲۵
لعابهای کریستالین ۲۵
لعاب نگه دار (لعاب فلزی با لکههای رنگی متفاوت از رنگ لعاب که بطور یکنواخت در تمام سطح جسم پخش شده است) ۲۵
لعابهای زمخت ۲۶
آوانتورین ۲۶
زیر لعابی ۲۶
انگوبها ۲۶
خصوصیات و موارد استفاده لعابها ۲۷
فرمولاسیون لعاب بر طبق تکنولوژی تولید و ساخت کاشی ۲۹
تعریف ویروس
به برنامههای رایانهای که به منظور تخریب ویا سوءاستفاده از ساختار یک رایانه نوشته شود،ویروس رایانهای میگویند. ویروس رایانهای عبارتی است برای یک برنامه ناخواسته مخرب که میتواند روی رایانههامنتشرواجراگردد.
.معمولاًویروسهاتوسط برنامهنویسان برای مقاصد گوناگون نوشته میشوند. اهدافی چون شهرت،انتقام، ایجاد خسارت و یا اهداف اقتصادی میتوانند باعث ایجاد انگیزه در نوشتن ویروس کامپیوتری شوند. برخی از ویروسها بسیار مخرب هستند و برخی تنها جنبه تبلیغاتی دارند.
علت نامگذاری این برنامهها به ویروس به دلیل شباهت نحوه فعالیت آنها با ویروسها در دنیای حقیقی است. ویروس رایانهای را میتوان برنامهای تعریف نمود که میتوان خودش را با استفاده از یک میزبان تکثیر نماید. بنابراین تعریف اگر برنامهای وجود داشته باشد که دارای آثار تخریبی باشد ولی امکان تکثیر نداشته باشد،نمیتوان آن را ویروس نامید.
معمولاً کاربران کامپیوتر به ویژه آنهایی که اطلاعات تخصصی کمتری درباره کامپیوتر دارند،ویروسها را برنامههایی هوشمندوخطرناک میدانند که خود به خود اجرا و تکثیر شده و آثار تخریبی زیادی دارند که باعث از دست رفتن اطلاعات و گاه خراب شدن کامپیوتر میگردند در حالی که طبق آمار تنها پنج درصد ویروسها دارای آثار تخریبی بوده وبقیه صرفاً تکثیر میشوند. بنابراین ویروسهای رایانهای از جنس برنامههای معمولی هستند که توسط ویروسنویسان نوشته شده و سپس به طور ناگهانی توسط یک فایل اجرایی و یا جا گرفتن در ناحیه سیستمی دیسک،فایلها و یا کامپیوترهای دیگر را آلوده میکنند. در این حال پس از اجرای فایل آلوده به ویروس و یا دسترسی به یک دیسک آلوده توسط کاربر دوم، ویروس به صورت مخفی از نسخهای خودش را تولید کرده و به برنامه های دیگر میچسباند و به این ترتیب داستان زندگی ویروس آغاز میشودوهر یک از برنامهها و یا دیسکهای حاوی ویروس، پس ازانتقال به کامپیوترهای دیگر باعث تکثیر نسخههایی از ویروس وآلوده شدن دیگر فایلها و دیسکها میشوند.
بنابراین پس از اندک زمانی در کامپیوترهای موجود در یک کشور و یا حتی در سراسر دنیا منتشر میشوند.از آنجا که ویروسها به طور مخفیانه عمل میکنند، تا زمانی که کشف نشده وامکان پاکسازی آنها فراهم نگردیده باشد، برنامههای بسیاری را آلوده میکنند و از این رو یافتن سازنده و یا منشأ اصلی ویروس مشکل است.
ویروسها هر روز در اینترنت، بیشتروبیشتر میشوند. ولی تعداد شرکتهای آنتی ویروس ثابت است. پس ما باید برای حفاظت از سیستم خود دست به کار شویم. دراین سلسله مقالات سعی داریم که نحوه مقابله با ویروسهاوهمین طور بیوگرافی ویروسهاونحوه مقابله با هر ویروس را آموزش بدهیم.
از نظر مردم عادی به برنامهای که در سیستم عامل اختلالات ایجاد کندویروس است ولی باید بدانید که خود ویروسها بنا به کارها و امکاناتی که دارند تقسیمبندی میشوند.ویروسها مثل سایر برنامهها هستند.کسانیکه ویروس رامینویسندهم ازهمین برنامههای عادی برنامهنویسی استفاده میکند.این برنامهها دقیقاً مثل چاقو میماند که هم میشود استفاده درست کرد هم نادرست.
فهرست مطالب
مقدمه: ۱
تشریح عملکرد مدار با زبان ساده ۲
۱- بخش اصلی مدار یا تابلوی LED ها: ۲
۲ – قسمت ترانزیستور ها و آی سی ۴۰۵۱ ۶
۳ بخش هوشمند یا مغز و پردازنده و برنامه ریز مدار: ۶
۴- بخش تغذیه مدار: ۶
۵- بخش key bord و تحریر و تعویض حروف و کلمات: ۷
ب- روش جاروب کردن LED ها (SCAN) به صورت تک به تک ۱۲
ج- نحوه نمایش با روش جاروب کردن LED ها به صورت ستونی ویا سطری ۱۳
د- روش شیفت دادن (shift) ۱۴
تشریح عملکرد آی سی ۴۰۵۱ ۱۵
عملکرد آی سی شماره ۸۹c51 یا ۸۹c52 (میکروکنترلر) ۱۷
الف- حافظه ثابت ۱۸
ب- حافظه موقت ۱۸
ج- حافظه های خاص ۱۹
نحوه عملکرد port های خروجی یا ورودی میکروکنترلر ۱۹
نحوه خواندن اطلاعات از طریق Port ۲۲
نوسان ساز داخلی آی سی ۸۹۵۱ و تغذیه آن ۲۵
نحوه Reset کردن آی سی میکروکنترل ۲۵
پین ها پایه های لازم برای استفاده از حافظه های ثابت و موقت خارجی ۲۶
پایه بندی میکروکنترلر ۸۹۵۱ ۲۷
پایه بندی کلید سلکتور الکترونیکی ۴۰۵۱ ۲۸
قسمت تغذیه مدار ۲۹
تغذیه اضطراری آی سی میکروکنترلر ۸۹۵۱ ۳۰
عملکرد برنامه داخلی آی سی ۸۹۵۱ برای اجرای مدار تابلو نورانی ۳۱
نحوه ذخیره شکل در حافظه ثابت آی سی ۳۲
اندرکنش خاک و سازه ۴
پی منفرد ۴
پی های مرکب ۴
پی نواری ۴
پی های گسترده: mat foundation ۵
پی های عمیق ۵
شناسایی خاکها – تقسیم بندی خاکها ۵
خواص مکانیکی خاکها ۷
آزمایش های مختلف ۱۱
آزمایش SPT: ۱۵
حالت شکست برشی محلی local shear failure ۱۷
دلایل تعیین کننده نوع شکست ۱۸
معادله مقاومت فشاری خاک ۱۸
پی سه شنبه ۲۰/۷/۷۲ ۲۲
اثر آب در مورد بخش سوم معادله: ۲۳
مهندسی پی ۳۶
نشست پی: Foundation Settlement ۳۶
طراحی پی منفرد spread feeting design ch.8 ۴۹
پی نواری برای دیوار: ۵۲
پوشش بتن در پی: ۵۵
db قطر آرماتور ۵۶
۵٫ کنترل فشار (لهیدگی) در محل بتون به پی: ۵۶
فشارهای جانبی برای خاکهای چسبنده: ۷۹
دیوارهای حائل: Retaining walls ۸۷
دیوارهای وزنی: ۸۷
دیوارهای طره ای ۸۷
بررسی پایداری دیوارهای حائل: ۸۹
ضریب اطمینان در برابر لغزش: ۸۹
؟ فشار در پی دیوار: ۹۰
گسترش تنش در زیر پی ۹۴
مهندس پی ۹۴
پلان پی های فلزی ۹۴
پی مهار شده Braced sheat piles ۹۵
روش کلاسیک ( دقیق) ۹۵
سپرها فلزی در خاکها چسبنده: ۹۹
روش ساده خاکهای چسبنده: ۱۰۰
طراحی وساخت قالبهای دایکاست
فهرست مطالب
مقدمه : ۲
آشنایی با ماشینهای دایکاست: ۳
ماشینهای دایکاست با سیستم تزریق محفظه گرم ۳
ماشینهای دایکاست با سیستم تزریق محفظه سرد عمودی ۵
ماشینهای دایکاست با سیستم خلأ یا مکش ۷
قالبهای دایکاست ۸
پینهای پران ۸
ماهیچه ها یا نرگی قالب ۹
راهای خروج هوای داخل حفره ۱۰
سرباره گیرها ۱۰
انواع مختلف قالب ۱۱
قابلهای تک حفره ای ۱۱
قالبهای چند حفره ای ۱۲
قالبهای ترکیبی ۱۳
قالب با یک کفشک وحفرههای قابل تعویض ۱۴
طراحی قالب: ۱۶
انقباض مواد ۱۷
شیب دیواره ها ۱۷
شکل و محل خط جدایش قالب ۱۷
کشوییها ۱۷
ماهیچه گذاری ۱۸
سیستم راهگاهی ۱۹
راهگاهها ۱۹
شیارهای هواکش ۲۰
خنک سازی قالب ۲۰
تأثیر نوع فلز ریخته گری در طرح قالب ۲۱
پرداخت سطح حفرۀ قالب ۲۲
فرسایش قالب ۲۳
درجه حرارت قالب ۲۳
درجه حرارت قالب برای آلیاژهای روی ۲۴
درجه حرارت قالب برای آلیاژهای آلومینیوم ۲۴
درجه حرارت قالب برای آلیاژهای منیزیم ۲۴
درجه حرارت قالب برای آلیاژهای مس ۲۴
روانسازی قالب ۲۵
پرداخت سطح قطعات تولید شده وروشهای پیشگیری از عیوب قطعات ۲۵
منابع: ۲۷
مقدمه ای بر UM1
– یادگیری متد object- oriented برنامه نویسی شی گرا و visual modeling (مدلسازی بصری)
– بررسی انواع نمادهای گرافیکی
– نگاهی به انواع نمودارهای (UML Diagrams) UML
– توسعه نرم افزار با استفاده رز مدلسازی بصری (visual modeling)
مقدمه ای بر متد object- oriented (شی گرایی)
در متد شی گرایی (۰٫۰) برنامه به قطعات بسیار کوچک یا آبجکت هایی تقسیم میشود که تا اندازه ای مستقل از یکدیگرند مانند ساختمانی از بلوک ها.
در اولین گام تعدادی آبجکت های اساسی (انوع مختلف بلوک ها) را بسازید یا به دست آزمایشی آورید. اولین باری که شما این بلوک های ساختمانی را دارید, میتوانید آنها را کنار هم گذاشته تا قصرتان را بسازید. به محض اینکه تعدادی آبجکت های اساسی در دنیای کامپیوتر ساختید یا به دست آورید میتوانید به سادگی آنها را کنار هم بگذارید تا برنامه های جدید را ایجاد نمایید. یکی از امتیازات اساسی متد شی گرایی این است که میتوانید یک بار component (اجزا) را ساخته و بارها و بارها از آنها استفاده کنید. درست مانند زمانی که میتوانید یک بلاک ساختمانی را در یک قصر, یک خانه یا یک سفید فضایی دوباره استفاده کنید, میتوانید از یک قطعه طرح یا کد شی گرایی در یک سیستم حسابداری, یک سیستم بازرگانی یا یک سیستم پردازش سفارش استفاده مجدد نمایید.
تفاوت شی گرایی با روش سنتی: در روش سنتی, روش توسعه به همراه اطلاعاتی که سیستم نگهداری خواهد کرد به خودتان وابسته است. در این روش پایگاه داده بر اساس نیازهای اطلاعاتی کار بران طراحی میکنیم و صفحاتی تهیه میکنیم تا اطلاعات را بگیرد, و گزارشاتی را چاپ میکنیم تا اطلاعات را برای کاربر نمایش دهد. یعنی بر روی اطلاعات متمرکز میشویم و کم توجه میکنیم که چه کاری با این اطلاعات انجام شده است یا رفتار سیستم چگونه است. این روش data- centric (مبتنی بر داده) نامیده شده است. مدلسازی data- centric مخصوص طراحی پایگاه داده و گرفتن اطلاعات خیلی سهم میباشد, اما انتخاب این روش در زمان طراحی برنامه های تجاری با مشکلاتی همراه است. یک چالش بزرگ این است که در خواهشهای سیستم چندین بار تغییر خواهند کرد.
سیستمی که روش data- centric استفاده مینماید, میتواند به آسانی تغییر در پایگاه داده را مدیریت نماید. اما اجرای تغییرات در قوانین تجاری یا رفتار (behavior) سیستم آن قدر آسان نمی باشد.
با استفاده از متد شی گرایی هم بر اطلاعات و هم بر رفتار متمرکز شویم.
مزیت این انعطاف پذیری با طراحی یک سیستم شی گرایی به خوبی شناخته شده است.
اصول شی گرایی عبارتند از: نهان سازی (Encapsulation), وراثت (Inheritance) و چند
مقدمه:
امروزه استفاده از صفحه نمایش های پیام متحرک کاملا رایج است. آنها با صورتها و ویژگی های گوناگون وارد بازار می شوند. بیشتر آنها متکی به میکروپروسسور هستند و در این موارد استثنایی وجود ندارد. این تابلوهای نویسنده ی روان و صفحه نمایش در اکثر خیابانها و بر روی سر در بیشتر مغازه ها برای تبلیغ یک آگهی، جنس و کالا وجود دارد یا بر سر چهار راه ها، برای هشدار دادن به رانندگان قرار گرفته اند.
هدف از ارائه این پروژه طراحی تابلوی نویسنده ای است با حداقل قطعات و کمترین هزینه و ساده ترین نقشه، که بیشترین کارایی را داشته باشد.
در ابتدای مطلب سعی می کنیم اصول کار برای طراحی یک تابلوی نورانی و روشهای مختلف آن را بررسی کرده و در ادامه کار مدار فوق را شرح دهیم.
در این مدار از یک میکروپروسسور ۸۰۵۱ یا ۸۹۵۲ استفاده شده است و از ۲۰۸ قطعه LED به رنگ قرمز استفاده شده است. همچنین از یک آی سی ۴۰۵۱ یک رگلاتور ۷۸۰۵ استفاده شده است ۸ قطعه ترانزیستور به عنوان کلیدهایی که می توانند باز و بسته شوند در نظر گرفته شده است و همچنین از ۶ کلید برای نوشتن در تابلو استفاده می شود.
در مدار تابلوی نویسنده ی روان، از روش جاروب (SCAN) استفاده شده است و این کار همزمان با جاروب سطرها صورت می گیرد و اطلاعات صفحه کلید از طریق پین ۱۳ به آی سی میکروکنترلر منتقل می گردد.
یک عدد آی سی EEPRAM به شماره ی AT24CO3 استفاده شده است به طوری که با قطع برق حافظه ای آن پاک نمی شود و به هر مدت که بخواهید، باقی می ماند.
تابلوی نویسنده روان با آی سی میکروکنترلر ۸۰۵۱، ۸۲۵۹
همراه کلیدهای تایپ و پاک کردن کلمات دلخواه
فهرست مطالب
مقدمه: ۱
تشریح عملکرد مدار با زبان ساده ۲
۱- بخش اصلی مدار یا تابلوی LED ها: ۲
۲ – قسمت ترانزیستور ها و آی سی ۴۰۵۱ ۶
۳ بخش هوشمند یا مغز و پردازنده و برنامه ریز مدار: ۶
۴- بخش تغذیه مدار: ۶
۵- بخش key bord و تحریر و تعویض حروف و کلمات: ۷
ب- روش جاروب کردن LED ها (SCAN) به صورت تک به تک ۱۲
ج- نحوه نمایش با روش جاروب کردن LED ها به صورت ستونی ویا سطری ۱۳
د- روش شیفت دادن (shift) ۱۴
تشریح عملکرد آی سی ۴۰۵۱ ۱۵
عملکرد آی سی شماره ۸۹c51 یا ۸۹c52 (میکروکنترلر) ۱۷
الف- حافظه ثابت ۱۸
ب- حافظه موقت ۱۸
ج- حافظه های خاص ۱۹
نحوه عملکرد port های خروجی یا ورودی میکروکنترلر ۱۹
نحوه خواندن اطلاعات از طریق Port ۲۲
نوسان ساز داخلی آی سی ۸۹۵۱ و تغذیه آن ۲۵
نحوه Reset کردن آی سی میکروکنترل ۲۵
پین ها پایه های لازم برای استفاده از حافظه های ثابت و موقت خارجی ۲۶
پایه بندی میکروکنترلر ۸۹۵۱ ۲۷
پایه بندی کلید سلکتور الکترونیکی ۴۰۵۱ ۲۸
قسمت تغذیه مدار ۲۹
تغذیه اضطراری آی سی میکروکنترلر ۸۹۵۱ ۳۰
عملکرد برنامه داخلی آی سی ۸۹۵۱ برای اجرای مدار تابلو نورانی ۳۱
نحوه ذخیره شکل در حافظه ثابت آی سی ۳۲
نیاز اساتید به داشتن سایت های پویا، ما را بر آن داشت تا تحقیقات خود را در زمینه آشنایی با زبان های برنامه نویسی آغاز کنیم. پس از انجام بررسی های لازم و با توجه به قابلیت های زبان برنامه نویسی PHP، به خصوص ارتباط با سرویس دهنده MySQL و استفاده از وب سرور Apache، موجب شد تا زبان PHP و بانک اطلاعاتی MySQL را برای پیاده سازی این سایت انتخاب کنیم.
فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه ۱
۱-۱: عنوان تحقیق ۲
۲-۱ : مکان تحقیق ۲
فصل دوم: نصب آپاچی ، پی-اچ-پی و مای-اس-کیو-ال ۳
۲-۱: نصب وب سرور آپاچی ۴
۲-۱-۱ : دلیل استفاده از وب سرور آپاچی ۴
۲-۱-۲ : نصب برنامه آپاچی ۴
۲-۱-۳ : اطمینان از صحت نصب برنامه آپاچی ۸
۲-۲ : نصب پی-اچ-پی ۹
۲-۲-۱ : اهمیت زبان اسکریپت نویسی پی-اچ-پی ۹
۲-۲-۲: نصب پی-اچ-پی ۱۰
۲-۲-۳ : اطمینان از صحت عملکرد پی-اچ-پی ۱۲
۲-۳ نصب MYSQL ۱۳
۲-۳-۱ : مقدمهای بر MYSQL ۱۳
۲-۳-۲ : نصب MYSQL ۱۴
فصل سوم: گاه کلی بر زبانهای برنامه نویسی اچ-تی-ام-ال ، جاوا اسکریپت و پی-اچ-پی ۱۶
۳-۱: نگاه کلی بر دستورات اچ-تی-ام-ال ۱۷
۳-۱-۱: شکل کلی دستورات ۱۷
۳-۱-۲ : تعریف جدول ۱۹
۳-۱-۳ : فرمها و پرسش نامهها ۲۰
۳-۲: نگاه کلی بر زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت ۲۶
۳-۲-۱: ویژگیهای جاوا اسکریپت در سرویس گیرنده ۲۷
۳-۲-۲ : جاوا اسکریپت چه کارهایی را انجام نمی دهد ۲۸
۳-۲-۳ : ساختار لغوی جاوا اسکریپت ۲۹
۳-۳ : نگاه کلی بر دستورات زبان PHP ۲۹
۳-۳-۱: مقدمات زبان PHP ۲۹
۳-۳-۲ : به کارگیری آرایه ۳۴
۳-۳-۳: شکل کلی تعریف تابع ۳۷
۳-۳-۴: کار کردن با دایرکتوریها ۴۱
۳-۳-۵ : اتصال با سرویسدهنده MYSQL ۴۳
۳-۳-۶: پیادهسازی تماسهای ساده ۴۶
فصل چهارم : پیاده سازی سایت فروشگاه رسانه صوتی و تصویری ۴۸
۴-۱ : مقدمه ۴۹
۴-۱-۱ : ساخت کاتالوگ آنلاین ۴۹
۴-۱-۲ : ردیابی خرید مشتری در فروشگاه ۴۹
۴-۱-۳ : جستجوی رسانه ۵۰
۴-۱-۴ : ورود و خروج کاربر ۵۰
۴-۱-۵ : واسط مدیریتی ۵۰
۴-۱-۶ : اجزای سیستم ۵۰
۴-۲ : پیادهسازی بانک اطلاعاتی ۵۳
۴-۳ : پیادهسازی کاتالوگ آنلاین ۵۴
۴-۴ : جستجو ۵۵
۴-۵ : ورود و خروج کاربر ۵۶
۴-۶ : تغییر کلمه عبور ۶۲
۴-۷ : پیاده سازی خرید ۷۳
۴-۸ : مشاهده کارت خرید ۷۶
۴-۹ : افزودن رسانه به کارت ۷۹
۴-۱۰ : انجام تغییرات در کارت خرید ۸۱
۴-۱۱ : صفحه خروج از فروشگاه ۸۱
۴-۱۲ : پیاده سازی واسط مدیریتی ۸۶
۴-۱۲-۱ : افزودن آیتمها ۸۸
۴-۱۲-۲ : مشاهده لیستها ۹۴
۴-۱۲-۳ : ویرایش ۱۰۰
۴-۱۳ : نمایش تصویر ۱۰۸
نتیجه گیری ۱۱۰
منابع و ماخذ ۱۱۱
Php یک زبان قدرتمند برای ساخت وب سایتهای پویا و محاوره ای است . این زبان اسکریپتی می تواند با html ادغام شود . نکته بعدی که باید در مورد این زبان بدانید این است که php یک زبان اسکریپتی در سرویس دهنده است . برنامه php در سرویس دهنده وب تفسیر می شود و html یا خروجی های دیگری تولید می کند که کاربر مشاهده خواهد کرد .
Php در سال ۱۹۹۴ توسط rasmus lerdorf ارائه شد . از آن زمان ، تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است ، به طوری که تا نسخه های ۵٫۰۰ آن نیز در حال ارائه است . رشد آن آنقدر زیاد بوده است که امروزه بسیاری از طراحان وب از آن برای پیاده سازی صفحات وب استفاده می کنند .
ویژگی های مهم php
از نظر تکنیکی ،php دارای ویزگی های زیر است :
• مستقل از محیط کار کدهای php را بدون انجام تغییرات در کامپیوترهایی با سیستمهای عامل مختلف می توان بکار برد . به عنوان مثال ، اسکریپت php که بر روی لینوکس اجرا می شود ، بر روی ویندوز نیز اجرا خواهد شد .
• ادغام در html کد php در فایلهایی که حاوی دستورات html هستند نوشته می شود.
• اجرا در سرویس دهنده کدهای php که می نویسیم ، بر روی سرویس دهنده وب اجرا می شوند .
• زبان اسکریپتی وب برنامه های php را بوسیله مرورگر اجرا می کنیم . به وب سایتی که برنامه های php قرار دارند دستیابی پیدا می کنیم . به این ترتیب کد php اجرا شده نتیجه آن به مرورگر برمی گردد. با استفاده از php می توان سایتهایی نوشت که :
۱٫ داده ها را از منابع مختلفی مثل بانکه ای اطلاعاتی یا فایل ها جمع آوری کند.
۲٫ عناصر محاوره ای مثل امکانات جست و جو ، تابلو های پیام و مناظره ها را در بر گیرد .
۳٫ به کاربر اجازه می دهد فعالیت هایی مثل ارسال نامه الکترونیکی ، یا خرید را انجام دهد .
به عبارت دیگر php برای نوشتن وب سایتهایی به کار می رود که کاربران روزانه با آنها سروکار دارند . یعنی php می تواند برای نوشتن سایتهای تجارت الکترونیک ، موتورهای جستجو ، دروازه های اطلاعات و سایتهای معمولی به کار رود .
• مبادله فایلها یعنی می توانیم از طریق مرورگر ، فایلهایی را در سرویس دهنده ایجاد کرده از بین ببریم .
• فروشگاه اقلام اینترنتی بطوری که می توان اقلام فروشگاه را در یک نقشه نشان داد .
• پردازش بانکها ی اطلاعاتی به این ترتیب می توانیم تمام داده ها در بانک اطلاعاتی ذخیره و از آن بازیابی کرد .
• خدمات لیست پستی به کاربران اجازه میدهد عضو لیستهای پستی مختلف شوند . علاوه بر این ، مدیران لیست می توانند به اعضا نامه الکترونیکی ارسال کنند .