ترکیب مدار ترمز:
مقررات قانونی سیستم انتقال دو مداره را (انتقال نیرو) به عنوان جز ضروری تعیین می کند. DIN 74000 پنج حالت مشخص کرده است که در مدارهای (ضربدری) و (موازی) استفاده می شوند . نحوه نصب شیلنگهای روغن ، اتصالات، محفظهها و وسایل آب بندی دینامیک و ثابت در ترکیب قرار گرفتن آن در یک مدار ترمز توضیح داده شده است . گاهی مواقع اشکال و نقصان در یک قسمت از مدارهای HH,HI,LL باعث از بین رفتن ترمز یک چرخ شده که خود می تواند به از بین رفتن کل مدارهای موجود بینجامد.
معمولا اتومبیلی که بیشتر وزن خود را در جلو دارد از مدار ترکیب ضربدری بهره میبرد برای تاثیرات ترمز ثانوی فراهم می کند. طرح | | برای وسایل نقلیه دراتومبیلهای سنگین و نیمه سنگین و کامیونتها مورد استفاده دارند .
تمامی سیستم های امنیت و حفاظت الکترونیکی از اجزای نشان داده شده در شکل زیر تشکیل شده اند. در این سیستم ها یک یا چند واحد حسگر وجود دارد که در هنگام وقوع خطر گونه ای از سیگنال الکتریکی را تولید میکنند و سیگنال های خروجی این حسگرها نیز از طریق « خط انتقال داده » به واحد « واکنش گر خطر » که شامل ادواتی مانند آژیر خطر، دستگاههای مسدود کننده و یا بازکننده الکترو مکانیکی می باشد اعمال میگردد. باید توجه کرد که در شکل زیر هر یک از سه واحد اصلی تشکیل دهنده ی سیستم منابع تغذیه مستقلی دارند ولی در عمل امکان دارد دو یا چند واحد یک منبع تغذیه مشترک داشته باشند.
فهرست مطالب
اساس سیستم های حفاظت الکترونیکی ۱
کلیدهای صفحه ای حساس به فشار ۷
واحد های مبتنی بر پرتوهای نوری ۸
قفل رمزدار الکترونیکی ۱۰
خطوط انتقال داده با تزویج نوری ۱۲
قسمتهایی که عملکرد آنها بر مبنای کار رله ها میباشند ۱۳
مدارهایی که خروجی آنها رله و زنگ خطر می باشد ۱۵
مدارهای آژیر ۱۹
مدارهای حساس به نور مرئی ۲۱
مدارهای آلارم ضد سرقت ۲۳
مدارهای واکنش گر در برابر صدا ۲۷
قفل الکترونیکی درب منزل ۳۰
مروری بر خانواده ۸۰۵۱ ۳۱
توصیف پایه های ۸۰۵۱ ۳۲
RST ۳۴
EA , PSEN , ALE ۳۴
پایه های پورت I/O و عملکرد آنها ۳۵
شرح سخت افزاری پروژه : ۳۵
نتیجه گیری : ۳۸
ضمیمه ۳۹
با توجه به این وضعیت حرارتی هوای شب و روز ماهانه هر منطقه وبا در نظر گرفتن نوسان ماهانه دما، گروه رطوبتی و میزان بارندگی، پیشنهاداتی جهت هماهنگ سازی ساختمانی و شرایط اقلیمی آن منطقه ارائه نموده که برای منطقه مورد نظر به شرح زیر خلاصه گردیده است:
الف) ساختمان بهتر است در جهت محور شرقی و غربی گسترش یابد.
ب) طرح هایی با فضاهای فشرده و متراکم برای منطقه مناسب است.
ج) ایجاد جریان هوا در فضاهای داخلی ضرورت ندارد.
د) دیوارهای خارجی و داخلی و سقف ها بهتر است از مصالح سنگین پیش بینی شود.
ه) پیش بینی فضاهای خارجی برای استفاده در شبهای تابستان مفید است.
و) بازشوهای نماهای شمالی و جنوبی می توانند حدود ۱۰ تا ۲۵% مساحت تابش آفتار آن باشند.
نرم افزار شبیه ساز حرکت فرز CNC تا ۵ محور
نرم افزار شبیه ساز حرکت فرز CNC تا ۵ محور Milling machine 5 axis Simulation
با استفاده از این نرم افزار میتوانید به راحتی حرکات ماشین CNC را در ماشینکاری های چهار و پنج محوره شبیه سازی کنید. مزیت این نرم افزار نسبت به Cimco Edit قابلیت نشان دادن حرکت خود ماشین است در حالی که Cimco تنها حرکت ابزار را شبیه سازی می کند. این برنامه قابلیت ساخت ماشین دلخواه را دارد. به علاوه خود نرم افزار دارای اکثر نمونه های پر کاربرد فرز های Headhead Table head , Table table می باشد.
حجم نرم افزار : ۴٫۵ مگابایت
انواع لودر و سایر حفار ها
انواع لودر و سایر حفار ها:
مقدمه:
انواع مختلف ماشین آلات حفاری که در کارهای ساختمانی به کار می رود همچنین انواع ماشین آلات جهت بار کردن کامیون ها وجود دارند. یکی از ماشین های بارکن که به طور وسیع به کار می رود در شکل ۱-۲ نشان داده شده است. این ماشین لودر با بیل بارکن چرخدار نامیده می شود بیل بارکن هایی که بر روی زنجیر حرکت می کنند نیز وجود دارد. (شکل ۱-۲)
شناسایی:
لودر عبارتست از تراکتوری که در قسمت جلوی آن جامی که به طور هیدرولیکی قابل کنترل است نصب شده است. لودر را در دو نوع می سازند چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری
مقدمه:
کانون فرهنگی آموزش مشهد جهت ثبت نام از دانش آموزان خود و ثبت نام آنها در آزمون به سیستم ثبت نام نیازمند است که بتواند از طریق آن هر دانش آوز را با شماره دانشجویی منحصر بفردی در کل سیستم، ثبت نام نماید و دانش آموز باید بتواند دانشجوی مشخصی را در پایگاه خود جستجو نماید و اطلاعات آن را به مسئول کامپیوتر جهت انجام کارهای خاصی از قبیل چاپ پاسخ برگ و یا استخراج اطلاعات تکمیلی و کنکور جهت ارائه به افرادی مثل پشتیبان ها استخراج نماید. علاوه بر امکان ثبت نام و جستجو امکاتان دیگری از قبیل اصلاح، تغییر گروه و حذف و پشتیبان و راهنما هم در این سیستم گنجانده شده است تا سیستم ثبت نام فوق را کاملتر و مطمئن تر نماید. از آنجایی که ما علاقمند به انجام پروژه نرم افزاری و برنامه نویسی بوده و از طرفی قصد فراگیری دلفی را نیز داشتیم تصمیم گرفتیم تا با انجام این پروژه و تهیه سیستم ثبت نام کانون گرچه دارای حداقل امکانات باشد به دو هدف فوق خود برسیم.
از این جهت برای نیل به اهداف خود ابتدا سعی کردیم تا با مطالعه زبان دلفی به صورت پایه ای و اساسی با کلیات و سپس مطالب مهم این زبان آشنا شویم تا بتوانیم بعد از انجام راحل تجزیه و تحلیل سیستم و دریافتن احتیاجات اساسی سیستم شروع به طراحی فرمهای مورد نیاز و بعد بصورت همزمان برنامه نویسی این سیستم آموزشی، کنیم.
در ادامه به توضیح مختصری درباره فصول این پروژه، می پردازیم.
فهرست مطالب
۱- مقدمه ۱
۲-۱ بهبود خواص قیر با اضافه کردن پلیمر ۳
۲-۲ مواردی از کاربرد آسفالت پلیمری ۵
۲-۳ مشکلات استفاده از قیر پلیمری ۷
۳ – استفاده از پلیمرها در تسلیح آسفالت ۸
۳-۱ چگونه مشهای انعطاف پذیر از ترک خوردن آسفالت جلوگیری میکنند؟ ۹
۳-۲ مشخصات فیزیکی مشهای تسیلح ۱۰
۳-۳- موارد استفاده ۱۱
۳-۴ نحوه استفاده از مشهای تسلیح ۱۲
۴- نتیجه گیری ۱۲
مراجع ۱۳
ژوتکستایل ۱۴
۱- مقدمه ۱۴
۲- کاربرد ژئوتکستایلها در جداسازی لایه های خاک (separation) ۱۷
۳- کاربرد ژئوتکستایلها در تسلیح خاک ۱۸
۳-۱ تسلیح دیوارهای حائل به وسیله ژئوتکستایل ۱۹
۳-۲ پایداری شیروانیهای خاکی توسط ژئوتکستایل ۲۲
۳-۳- تسیلح جاده ها به وسیله ژئوتکستایل ۲۴
۳-۴ افزایش شیب مجاز شیروانیها ۲۵
۳-۵ پایداری شیروانیهای خاکی بوسیله ژئوتکستایل ۲۶
۴- کاربرد ژئوتکستایلها به عنوان فیلتر ۲۷
۵- کاربرد به عنوان قالب انعطاف پذیر ۲۸
۶- کاربرد ژئوتکستایلها به عنوان زهکشی ۳۱
۱- مقدمه
امروزه صنعت راهسازی یکی از مهمترین شاخه های مهندسی میباشد که به سرعت در حال رشد است. گسترش سریع شبکه راهها، افزایش ترافیک و بار محوری ناشی از آن، همچنین افزایش تقاضا برای بهبود کیفیت خدمات، سبب تلاش بیشتر مهندسان به منظور بالا بردن کیفیت راهها و نگهداری آنها گشته است.
تا اوایل قرن بیستم جاده ها عمدتا خاکی بودند و راههای داخل شهری سنگفرش میشدند، امروزه، با پیشرفت تکنولوژی به روسازی راه بسیار اهمیت داده میشود.
در این میان مناسبترین ماده ای که برای روسازی راه به کار میرود، آسفالت است. زیرا از مواد دیگری ارزانتر است، در برابر تغییرات شرایط جوی پایدار میباشد، خاصیت ارتجاعی دارد، به فراوانی و در همه جا در دسترس است و میتوان آن را (با اصلاحات لازم) در هر آب و هوایی به کار برد.
تا چندین دهه قبل آسفالت به صورت معمول خود (مخلوطی از قیر و سنگدانه) به کار میرفت. ولی امروزه مهندسان بنا به دلایل زیر سعی در بهبود خواص آسفالت دارند:
آسفالت با مشکلاتی نظیر ترک خوردن، شیار شیار شدند (Rutting) فرسوده شده بر اثر نمکها، جمع شدن بر اثر گرما یا شکننده شدن بر اثر سرما و … روبروست.
توجه به ایمنی و راحتی جاده ها از مهمترین اصول راهسازی مدرن است. مثلا سطح جاده باید طوری باشد که اصطکاک لازم را ایجاد کرده از لیز خوردن اتومیبلها جلوگیری نماید. همچنین صدای ناهنجار ایجاد ننماید. یعنی دارای سطحی هموار باشد نیز از جمع شدن آب روی جاده جلوگیری شود.
طراحان و مهندسان در پی یافتن روشها و مواد مناسبی برای اصلاح آسفالت هستند. از جمله مهمترین موادی که تا کنون برای این منظور به کار رفته اند و نتایج بسیار رضایت بخشی به همراه داشته اند. پلیمرها میباشند.
در این مقاله سعی شده است به دو کاربرد عمده پلیمر در بهبود خواص آسفالت اشاره شود:
استفاده از پلیمر برای اصلح خواص قیر.
استفاده از شبکه های (Mesh) پلیمری برای تسلیح آسفالت.
استفاده از پلیمر برای اصلاح قیر PMB2
قیر به عنوان چسبنده ای ایده آل برای ساخت آسفالت به کار میرود. این ماده در دمای بالا مایع شده میتواند با سنگدانه ها مخلوط شود آنها را به هم بچسباند و تشکیل آسفالت دهد. در دمای معمول، قیر به صورت یک ماده ویسکو الاستیک عمل میکند به علاوه چسبندگی خوبی داشته، در برابر نفوذ آب مقاوم میباشد. با این همه، برخی از مشکلات راهها نظیر خرد شدن آسفالت بر اثر خستگی، ایجاد شیار بر روی آسفالت بر اثر افزایش بار محوری، روان شدن آسفالت در اثر گرما، کنده شدن و خرد شدن سنگدانه ها و … مربوط به قیر مصرفی میباشند. بنابراین شیمیدانها سعی زیادی در بهبود خواص قیر دارند.
یکی از راههای اصلاح یک ماده اضافه کردن مواد دیگر به آن میباشد مثل ساخت آلیاژهای گوناگون.
پلیمرها از اولین مواد اصلاح کننده ای بودند که برای افزودن به قیر پیشنهاد شدند زیرا:
منشا پلیمرها وقیر هر دو ماده خام واحدی میباشد (نفت). بنابراین ساختار اصلی آنها قابل مقایسه است.
با استفاده از فرآیندهای شیمیایی میتوان پلیمرهای جدید با خواص مطلوب تهیه کرد (تنوع).
پلیمرها موادی پایدار و قابل بازیافت هستند (توجیه اقتصادی).
اواسط دهه ۷۰ میلادی یک شرکت نفتی توانسته با اضافه کردن EVA3 ، به قیری با انعطاف پذیری بهتر دست یابد کمیبعد با کشف ۴SBS ها شیمیدانها توانستند خواص قیر را باز هم بهبود بخشند.
EVA ها پلاستیک۵ و SBS ها الاستومر۶ هستند، امروزه، برای اصلاح قیر از هر دو گروه EVA و SBS ها بهره گرفته میشود.
اولین آزمایش موفقیت آمیز PMB ها در اواخر دهه ۷۰ میلادی در جاده های انگلستان انجام شد.
- فهرست مطالب
- مقدمه : ۴
- PLC و کاربردهای آن ۴
- ۱- کنترل کننده منطقی برنامه پذیر : ۴
- ۲- ساختمان داخلی PLC 6
- 3- روش و زبان برنامه نویسی PLC 7
- 3- کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر امروزی ۹
- ۴- نحوه کار PLC 9
- 5- واحدهای تشکیل دهنده PLC 12
- 6- پردازنده ۱۴
- ۷- (ماژول ها ی ورودی و خروجی Input / Output ) 15
- 8- انواع سیستم های PLC 18
- بیشتر از ۱۲۸ / بیشتر از ۱۲۸ ۱۸
- ۹- PLC ها با کاربرد محلی : ۱۹
- ۱۰- PLC های بزرگ با کاربرد گسترده : ۱۹
- معرفی روش برنامهنویسی LAD 24
- معرفی خانوادهی S7 – ۲۰۰ ۲۷
- تعریف پروژه ۳۵
- شرح و توضیحات برنامه ۳۹
- S7200 Manual 42
- وقفه ها ۴۴
- مفهوم وقفه : ۴۴
- برنامه نویسی وقفه در S7-200 : 47
- دستورات وقفه در S7-200 : 47
- نکات مهم در برنامه نویسی وقفه : ۴۸
- انواع وقفه ها : ۴۹
- وقفه های سخت افزاری ۴۹
- MAIN 50
- MAIN 51
- INT 0 51
- INT 1 51
- MAIN 53
- INT 0 53
- ضمیمه ۵۷
- الف برنامهی پروژه به زبان LAD 57
- ب: متن لاتین ۵۷
- ج: نمای کلی از سیستم تفاله خشک کن ۵۷
- مراجع ۵۷
در سالهای اخیر استفاده از کنترل کننده های دیجیتال در سیستم های کنترل افزایش یافته است . در واقع بسیاری ازسیستم های کنترل صنعتی ، کنترل کننده های مبتنی بر پردازشگر را به عنوان یک جزء اساسی عملیات خود محسوب می نمایند . اخیراً کاربرد کنترل دیجیتال ، انجام اموری از قبیل بهینه سازی مصرف سوخت در اتومبیلها ، عملیات پیچیده در لوازم خانگی و ماشین آلات مانند دستگاههای CNC ، دستگاههای ریسندگی و بافندگی وغیره را امکان پذیر ساخته است . ازجمله مزایــــای سیستم های کنترل دیجیتال ، قابلیت تصمیم گیری و انعطاف پذیری در برنامه کنتـرل این چنین سیستم هایی می باشد . از جمله دلایل گرایش بسمت کنترل دیجیتال ، به جای کنترل آنــالوگ سیستم های دینامیکی می توان به دسترس پذیر بودن کنترل کننده های دیجیتال ارزان قیمت و مزایای کار با سیگنالهای دیجیتال به جای سیگنالهای آنالوگ اشاره نمود . اجزاء گسسته اطلاعات در یک سیستم دیجیتال را کمیت های فیزیکی به نام سیگنال می سازند . سیگنال ها در تمام سیستم های دیجیتال الکترونیکی ، تنها دو مقدار مجزاء داشته و دودویی نامیده می شوند . لذا قدم اول در شناخت یک سیستم دیجیتال ، آشنایی با مفاهیم سیستم های دودویی می باشد .
انقلاب الکترونیک بر زندگی در کشورهای صنعتی تاثیر شگرفی گذاشته است. نتایج این انقلاب به همه فعالیتهای ما در خانه، در اداره و در کارگاه رسوخ کرده است. تاثیر این انقلاب در متالوژی در دو عرصه مهم دیده میشود. اسبابهای کنترل الکترنیکی قابلیتهای منابع تغذیه جوشکاری را تغییر دادهاند و اینک میتوان در بسیاری از کاربردها از الگوی جریان بهینه استفاده کرد، روشهای خودکار و مبتنی بر استفاده از روبات نیز توسعه یافته اند. علاوه بر این، ساخت وسایل الکترونیکی خود سبب پیدایش نیازهای کاملا جدیدی در تکنولوژی اتصال شده است. از سویی میخواهیم نامحتملترین ترکیبهای سرامیکی و سایر غیر فلزها را به خودشان و به قطعات فلزی دیگر متصل کنیم و از سوی دیگر برای ساخت اتصالات الکتریکی بیشمار، با سرعت زیاد و قابلیت اعتماد بسیار بالا، به ابداع روشهای لحیمکاری انبوه نیاز داریم..
در دهه های اخیر، با پیشرفت فنون فولاد سازی، و به ویژه با استفاده از کنورتر اکسیژنی قلیایی و به کارگیری روشهای نوین گوگرد زدایی و فسفر زدایی، تولید فولاد پاکیزه در مقیاس تجارتی تحقق یافته است. در عین حال، با نورد کاری کنترل شده، تولید فولادهایی با فاق نرمی بیشتر امکانپذیر شده است. در پرتو چنین پیشرفتهایی ساخت سازه های بزرگ جوشکاری شده، با قابلیت اعتماد بسیار بالا، عملی شده است.
فهرست مطالب
مقدمه: ۱
تاریخچه جوشکاری با قوس الکتریکی بوسیله اکترودهای پوشش دار. ۱
الکترودها (Electrode). 4
طبقه بندی الکترودها ۴
طبقه بندی الکترودها از لحاظ جنس فلز: ۴
تقسیم بندی الکترودهای فلزی از نظر نوع پوشش: ۵
تقسیم بندی الکترودهای پوششدار بر اساس ترکیبات شیمیایی پوشش ها: ۷
تقسیم بندی الکترود ها از نظر ضخامت پوشش: ۹
نقش پوشش الکترودها ۱۰
جنس مفتول فلزی الکترود (مغزی الکتردود) ۱۱
مواد عمومی تشکیل دهنده پوشش الکترودها ۱۲
روشهای جوشکاری با برق (Electric welding) 13
شیوه اجرایی: ۱۶
وسایل مورد نیاز برای جوشکاری با پیستوله. ۱۷
الف- نقطه جوش (spot welding): 17
ب- جوش قرقره ای: ۱۸
ج- جوش سربه سر بوسیله عمل جرقه زدن (flash butt welding): 19
د- جوش سربه سر بوسیله مقاومت الکتریکی (resistance butt welding): 20
هـ . جوش مقاومتی بوسیله فلاکس هادی (electroslag resistance welding): 20
۳- سایر روشهای جوشکاری ذوبی.. ۲۲
الف- روش جوشکاری بطریق آلومینوترمیک (thermit welding): 22
ب- روش جوش القایی (Induction welding): 22
ج- جوشکاری با فلاکس الکتروکنداکتور (Electroslag welding): 24
د- جوشکاری بوسیله بمباران الکترونیکی (Electron beam welding) 25
هـ جوشکاری بوسیله اشعه لیزر (Laser Welding). 27
و) سایر روشها ۳۰
جوشکاری به وسیله قوس الکتریکی (Arc Welding). 30
جوشکاری حالت جامد و اتصال چسبی.. ۳۷
جوشکاری در حالت جامد. ۳۷
تشکیل پیوند. ۴۰
فیلمهای سطحی.. ۴۱
تبلور مجدد. ۴۲
پخش…. ۴۲
فرآیندهای جوشکاری حالت جامد. ۴۳
جوشکاری اصطکاکی.. ۴۶
جوشکاری انفجاری.. ۴۸
جوشکاری فراصوتی.. ۴۹
پیوند پخشی.. ۵۰
شکل دادن ابر مومسان همراه با پیوند پخشی.. ۵۱
چسب ها ۵۳
روشهای اتصال.. ۵۴
آزمون.. ۵۵
جوشکاری ذوبی: فرایندها ۵۶
پیدایش و تکامل جوشکاری ذوبی.. ۵۶
ماهیت جوشکاری.. ۵۹
دسته بندی فرایندهای جوشکاری ذوبی.. ۵۹
شدت منبع گرما ۵۹
روشهای محافظت… ۶۲
انتخاب فرایند جوشکاری.. ۶۵
منبع تغذیه. ۶۶
انواع اتصالهای جوشکاری ذوبی.. ۶۷
آشنایی با گازهای محافظ مصرفی در جوشکاری.. ۶۸
مقایسه گازهای مصرفی در فرآیند جوشکاریهای تحت محافظت گازهای محافظ.. ۶۹
آرگون(Argon). 69
هلیوم (Helium). 70
مخلوط گازهای آرگون- هلیوم. ۷۳
مخلوط گازهای آرگون- هیدروژن.. ۷۳
مخلوط گازهای آرگون و اکسیژن نوزاد. ۷۴
گاز نیتروژن.. ۷۴
اهمیت درجه خلوص گازهای محافظ.. ۷۵
آلودگی در سیلندر گاز. ۷۶
جدا سازی هوا از گاز محافظ.. ۷۶
شدت جریان گاز (Gas Flow). 77
گاز دی اکسید کربن CO2 78